úterý 1. listopadu 2011

Plzeňské oslavy vzniku republiky 2011

    Zdravím, v pátek 28.10. 2011 jsme měli v plánu vyrazit s přítelkyní do kina. Řekli jsme si, že pojedeme dřív a koukneme se na Lampionový průvod, neváhal jsem a s sebou jsem sbalil i můj fotoaparát (Nikon D3000). Na facebooku jsem zjistil, že po průvodu má být na náměstí Republiky ohňostroj, proto jsem přibalil i veliký stativ. Po dlouhém hledání místa k zaparkování v Plzni jsme rychlejší chůzí došli na Masarykovo náměstí, kde průvod začínal. Vycházet se mělo v 18:30 hod, náš rychlejší příchod byl ale k ničemu, protože pochod už byl v pohybu. Popoběhli jsme k davu lidí, kteří pomalu tvořili řadu po celé jedné straně Klatovské třídy. Čekal jsem, že průvodu se zúčastní několik lidí, ale toto mi nenapadlo, celý chodník a Klatovská ve směru do centra byla od Americké třídy až po Masarykovo náměstí plná lidí a další se připojovali. Pomalu jsme se začali prodírat dopředu davem lidí. Nikdo nám to ale neulehčoval, všichni si užívali atmosféru a v poklidu šli "šnečí" chůzí kupředu. Když jsme došli k pomníku na Americké, vyndal jsem svojí zrcadlovku a začal fotit. Úplně vpředu jelo auto rádia FM plus, na kterém seděli asi dva fotografové a já jim záviděl. V čele, hned za autem, bylo několik pochodujících asi vysloužilých vojáků. Za nimi malé mažoretky a pak lidi s lampióny. V rychlosti jsem nastavil čas a začal fotit pochodující vojáky. Napřed jsem nemohl pro nedostatek světla zaostřit a když už jsem zaostřil a zmáčkl spoušť vzešla z toho velmi tmavá a mírně rozmazaná fotka. Přidal jsem čas a zvedl iso. Hned jsem se věnoval mladým mažoretkám a vyfotil několik fotografií. Poté jsem se podíval dopředu, kde byl znova dav lidí, kterými jsem se musel opět proplést. To už jsme ale byly na Smetanových sadech u náměstí Republiky kde bylo trochu více pouličního světla. Proto jsem ještě trošku přidal čas a zaměřil se na malé děti, které nesly lampióny v doprovodu rodičů.
  Při příchodu na Náměstí republiky zbývalo 5 min do začátku ohňostroje, na který jsem se těšil, ale teď přišla otázka: "Odkud vlastně bude ohňostroj pálen? Kam si mám rozložit stativ?" Na fotce jsem chtěl mít i Kostel sv. Bartoloměje, proto jsem se vydal do rohu náměstí, kde staví tramvaj a kde je Snowbitch. Zde jsem pod pouliční lampou rozbalil stativ a v duchu doufal, že při ohňostroji lampy zhasnou. Začal jsem nastavovat fotoaparát což nebylo nic těžkého. Nekonečný čas, iso co nejmenší a clona co nejvíce zavřená. Pořád jsem přemýšlel odkud můžou ohňostroj pálit a jen doufal, že to nebude zamnou nebo hned předemnou. Po chvilce jsem si všiml, že asi dva metry ode mě rozbaluje stativ jeden z fotografů od FM plus, "On přece musí vědet odkud půjde palba ohňostroje" řekl jsem si. A také že ano o necelou minutu déle se ozvala jedna raketa přímo na opačném cípu náměstí. Jen jsem zacvakl fotoaparát do stativu pořádně upevnil a začal fotit. Jen mě zklamalo, že osvětlení náměstí vč. osvětlení kostela bylo po celou dobu ohňostroje zapnuté. Většina fotografií trvala kolem 20s a několik se jich opravdu povedlo.
Poté už jsme s přítelkyní sedli opět do auta  a odcestovali do Olympie na přítelkyní očekávaný film. Celý film jsem se těšil až doma dám paměťovou kartu do PC. Po příjezdu se také tak stalo, s úpravami jsem se moc netrápil většina fotografií ji ani nepotřebovalo. A výsledek je pro mě velice přijatelný ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat